İçeriğe geç

Ürün Iade Hakkımız Hangi Hallerde Geçerli

Bir ürün hangi şartlarda iade edilir?

1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.

İade kabul etmemek yasal mı?

6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.

Hangi durumlarda iade olmaz?

Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.

Satıcı iade yok diyebilir mi?

Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, tüketicilerin mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında yapılan peşin satışlarda, satılan malın ayıpsız olması halinde değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.

Kutusu açılan ürün iade edilir mi?

Ambalajı açılmış ürünlerde, internet üzerinden satın alınan ürünlerde tüketicinin genellikle cayma hakkı bulunmaktadır.

İade kabul etmeyen satıcı nereye şikayet edilir?

Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.

Müşteri mağazadan aldığı ürünü iade edebilir mi?

Mağazadan nakit olarak satın alınan bir ürünün, kusurlu olmadığı sürece iade veya değişim hakkı kanunen bulunmamaktadır.

Koşulsuz iade hakkı kaç gün?

İnternet veya telefonla yapılan alışverişlerde, kararlaştırılmış bir teslimat süresi verilmemişse, satıcı en geç otuz gün içinde malı göndermelidir. Mallar bu süre içinde gönderilmezse, tüketici sözleşmeyi feshetme ve on dört gün içinde tüm ödemeleri yasal faiziyle birlikte geri alma hakkına sahiptir.

Ayıpsız misli ile değişim ne demek?

Satıcı, alıcının seçim hakkını kullanmasını, derhal ayıpsız benzer bir malı teslim ederek ve uğradığı bütün zararı tazmin ederek engelleyebilir. Alıcı, sözleşmeden dönme hakkını kullanır ve şartlar bunu haklı kılmazsa, hâkim satılan şeyin onarılmasına veya satış bedelinin düşürülmesine karar verebilir.

Memnun kalmadığım bir ürünü nasıl iade edebilirim?

Ürünü iade etmek için iade sebebinizi belirten bir talep ve orijinal faturayı (elinizde bulunan tüm kopyaları) göndermeniz gerekmektedir. Ürün seçimi sırasında uyumsuzluk sorunu yaşanabilecek ürünler için sipariş vermeden önce uyumluluk konusunda teknik destek almanız önemlidir.

Ürün iadesinde tüketici hakları nelerdir?

yapabilir miyim? Ürün arızalıysa tüketiciler, iade, ürünün arızasız bir ürünle değiştirilmesi, arızaya orantılı fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Hangi suçlular iade edilir?

Madde metninden anlaşılacağı üzere, aşağıdaki suçlar iadeye tabidir: Soruşturma veya kovuşturma konusu olan suçlar, bir yıl veya daha fazla hapis cezasını gerektiren suçlardır.

Satıcı iadeyi onaylamazsa ne olur?

Satıcı iade edilen ürünü teslim aldıktan sonra 48 saat içinde onaylamazsa sistem tarafından otomatik olarak onaylanmış sayılır ve bankaya bağlı olarak 1-5 iş günü içinde tutar iade edilir. Satıcı gerçek kişi ise ürün bedeli iade edilir, hizmet bedeli iadeye dahil değildir.

14 gün koşulsuz iade hakkı kalktı mı?

E-ticaret kapsamındaki mesafeli sözleşmelerde cayma hakkının 14 güne uzatılması 1 Ocak 2024 tarihinde yürürlüğe girecektir. Cayma hakkının kullanılması hariç olmak üzere yeni düzenlemenin hükümleri 1 Ekim 2022 tarihinde yürürlüğe girecektir.

Yasal iade süresi ne kadardır?

Ancak, tüketiciye satıcı tarafından cayma hakkı konusunda eksik veya yanlış bilgi verilmesi halinde, tüketicinin cayma hakkını kullanma süresi 14 günle sınırlı olmayıp, 1 yıla kadar uzayabilir. 14 günlük cayma hakkı, satın alma tarihinden itibaren ürünün teslim tarihine kadar da kullanılabilir.

Memnun kalmadığım bir ürünü nasıl iade edebilirim?

Ürünü iade etmek için iade sebebinizi belirten bir talep ve orijinal faturayı (elinizde bulunan tüm kopyaları) göndermeniz gerekmektedir. Ürün seçimi sırasında uyumsuzluk sorunu yaşanabilecek ürünler için sipariş vermeden önce uyumluluk konusunda teknik destek almanız önemlidir.

Mağazadan alınan ürün iade edilebilir mi?

Mağazadan satın alınan ürünün iade edilebilmesi için kullanılmamış, orijinal ambalajında ​​ve satılabilir durumda olması gerekir. Ürün arızalı olmadığı sürece mağazalar genellikle tüketiciye iade hakkı vermez. Satın aldığınız mağaza farklı bir politika uyguluyorsa bu durum değişebilir.

Ürün iadesinde tüketici hakları nelerdir?

yapabilir miyim? Ürün arızalıysa tüketiciler, iade, ürünün arızasız bir ürünle değiştirilmesi, arızaya orantılı fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Ürün iade sebepleri nelerdir?

Müşterilerin ürünü iade etmesinin başlıca nedenleri şunlardır: Bedenine uymaması, arızalı ürün, ürün kalitesinden memnun kalmama, ürün modelinden memnun kalmama, yanlış ürün, görselle uyuşmaması, açılmış ürünü gönderme.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort Gaziantep Anal Yapan Escort