Kargodan gelen ürün kırık ne yapmalıyım?
Kargo paketinizde delik, çürük, yırtık veya sıvı teması olduğunu tespit ederseniz, kargo görevlisine “Hasar Tespit Raporu” hazırlatmalısınız. Hasar Tespit Raporu’ndaki ifade şu şekilde olacaktır: “Ürün geldiğinde incelendi ve hasarlı olduğu görüldü (hasarı belirtin).”
Kargoda kırılan ürünü kim öder?
Kargoda hasar varsa, alıcı kargoyu teslim alırken rezervasyon yaptırmalı ve hasarı uygun şekilde bildirmelidir. Taşıyıcı, malları alıcıya teslim edene kadar meydana gelen her türlü kayıp, hasar veya gecikmeden sorumludur.
Kırılan kargoyu kim karşılar?
Yükün yırtılması, yük içerisindeki eşyaların dış etkenler sonucu zarar görmesi veya yük içerisindeki eşyaların bozulması gibi durumlarda meydana gelen hasarlardan kural olarak yük firması sorumludur.
Sattığım ürün kargoda kırıldı ne yapmalıyım?
Kırılgan ürünlerin korumalı olarak gönderilmesi satıcının sorumluluğundadır. Korunmuş ürün gönderimi yapılmadığı takdirde kargo firması taşıma esnasında oluşabilecek hasarlardan sorumlu olmadığından iade talebi kabul edilecektir.
Kargodan gelen televizyon kırık çıktı ne yapmalıyım?
Yeni aldığım ürün arızalı çıktı. Ne yapmalıyım? Yetkili servis ağı olan ve yetkili servisler tarafından montajı yapılması gereken ürünlerin değişimi de yetkili servisler tarafından yapılmaktadır. Bu tür ürünler servislere gönderilmemeli veya servislerden alınan “değişim raporu” ile teslim edilmemelidir.
Kırılan üründen kim sorumlu?
Mağazada kırılan ürünler Tüketiciler, mağazada yanlışlıkla kırdıkları ürünlerden sorumludur. Mağazalar, müşterilerden kırılan ürünlerin bedelini tahsil etme hakkına sahiptir. Ancak mağaza, bu konuda müşteriye yardımcı olmakla da yükümlüdür.
Kargo şirketi kime şikayet edilir?
Paketinizin ulaşmadığını söylüyorsanız; Mevzuat gereği, vatandaşların ilgili kargo şirketine gerekli maddeler çerçevesinde başvurarak, yaşadıkları sorunu belirtmelerine rağmen sorun yaşamaya devam etmeleri halinde; elinizdeki bilgi ve belgeleri kullanarak ilgili bakanlığa, Ulaştırma Bakanlığı’na veya bölge müdürlüklerine şikâyette bulunabilirsiniz.
Kargocu tutanak tutmak zorunda mı?
Ürünün kargo ambalajında veya üründe belirgin bir hasar, darbe veya kırılma tespit edilirse, kargo görevlisinin bir hasar değerlendirme raporu hazırlamasını sağlamalısınız. Kargo görevlilerinin hasarlı kargonun kayıtlarını tutması gerekir.
Garantili ürünün kargo ücretini kim öder?
Tüketicinin iade sürecinde oluşan tüm masrafların, nakliye masrafları da dahil olmak üzere, geri ödenmesi zorunludur. Bu bağlamda, satıcı tüketiciye ürünün tüm fiyatını ve ürünü iade etmek için oluşan nakliye masraflarını tam olarak geri ödemelidir.
Kargo kaybolursa kim sorumlu?
Kargo kaybından kimin sorumlu olduğunu soruyorsanız, hasar veya kaybı tazmin etmekle yükümlü olan satıcı ve sipariş verdiğiniz kargo şirketidir.
Kargoyu almazsam para iadesi olur mu?
Bunu yapma zorunluluğu yoktur ve müşteri isterse siparişi satın almaktan vazgeçebilir. Bu, tüketicinin ürünü teslim almaması durumunda kargo masraflarını ödemek zorunda olmadığı anlamına gelir. Ürünü iade etmek isterseniz, iade kargo ücretini ödemek zorunda değilsiniz.
Kargoda ihtirazi kayıt ne demek?
Rezervasyon tutanağı, Yurtiçi Kargo’nun gönderinin ambalajı, taşıma koşulları gibi konularda rezervasyon yaptığını ve taşımanın bu rezervasyonlarla kabul edildiğini belirten bir belgedir.
Alınmayan kargonun cezası var mı?
Konuyla ilgili açıklama yapan Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, “Böyle bir durumda kargoyu teslim almamak, sorumlu kişiye herhangi bir sorumluluk veya yükümlülük getirmez.” dedi. Kargoyu teslim almadığınız takdirde “Bu cezayı alacaksınız.” gibi mesajlara itibar etmeyin. Kargo teslim alınmadığı takdirde göndericiye iade edilecektir.
Kargoda kaybolan ürün için ne yapılır?
Tazminat talebi: Müşteri (alıcı veya gönderici), gönderinin çıktığı veya ulaştığı hizmet birimine ya da hizmet biriminin bağlı olduğu bölge müdürlüğüne yazılı talepte bulunmalıdır.
Alınmayan kargonun ücreti iade edilir mi?
Göndericiden 3 gün içerisinde yazılı bir talimat gelmemesi halinde kargo göndericiye iade edilerek taşıma bedeli ve varsa masraflar tahsil edilir.
Kırık gelen ürün iade edilir mi?
Ürün eksiksiz ve hasarsız bir şekilde tarafımıza ulaştığında ürün bedeli alıcının kartına iade edilir. Ancak ürünlerin orijinal olmaması, hasarlı, kırık veya belirli iade koşullarını ihlal etmesi durumunda iade kabul edilmeyecek ve bu ürünlerin bedeli iade edilmeyecektir.
Ptt kargom kırıldı ne yapmalıyım?
Ürün kargo ambalajında veya üründe gözle görülür bir hasar, kırılma veya darbe ile teslim edilirse, kuryeye “Hasar Tespit Tutanağı” hazırlatmalısınız. Kargo görevlilerinin hasarlı kargo kayıtlarını tutmaları gerekmektedir.
Kargocu tutanak tutmak zorunda mı?
Ürünün kargo ambalajında veya üründe belirgin bir hasar, darbe veya kırılma tespit edilirse, kargo görevlisinin bir hasar değerlendirme raporu hazırlamasını sağlamalısınız. Kargo görevlilerinin hasarlı kargonun kayıtlarını tutması gerekir.
Ambalajı yırtık ürün iade edilir mi?
Orijinal kutusu veya ambalajı hasar görmüş (örneğin, bir kargo etiketi yapıştırılmış veya bantlanmış olması nedeniyle) veya yeniden satılabilirliğini kaybetmiş ürünler için iade kabul edilmeyecektir. Bu tür ürünler başka bir müşteri tarafından satın alınabilir durumda olmamalıdır.